Too much shopping?



Jag veeet, det är kanske lite mycket kläder, skor och smycken här på min blogg för tillfället.
Är absolut ingen storshoppare, men just i de tider då Englandsresor väntar blir det lite så. För det är där jag handlar mina kläder för det mesta och då behöver jag kolla runt lite innan jag åker dit, få lite inspiration helt enkelt. Så jag inte bara impulsköper allt. Min blogg handlar ju mycket om mitt liv och vad osm händer i min vardag, så då lbir det så att jag skriver om det som aktuellt för mig just nu. Och i detta nu är det lite shopping som står på schemat.

Tycker inte det är fel att shoppa, men vill inte att det ska vara en hobby, så att det går ut över min fritid då jag kan göra massa annat kul. Jag ser det som något jag behöver göra då och då, något som jag även tycker är kul.
Nu när jag åker till Manchester kommer jag inhandla merparten av min vårgarderob och sen är det bra med det=) För mig är detta det bästa sättet. Går jag runt och duttshoppar försvinner det mycket mer pengar än om man gör det några gånger/år istället
.

En sak som jag dock tänker mycket på är att inte bländas av att köpa något för att få en bättre image, just på grund av vilket märke det är. 
Tro mig, det är en svår balansgång. För alla märken jobbar på att sälja in sin livvstil i märkena och bli förknippade med en viss livsstil. Jag vill i minsta mån bli påverkad av detta, men vill ändå ha kläder som avspeglar lite av vem jag är. Fast, som du som känner mig säkert vet, har jag väldigt många olika sidor, vilket innebär väldig olika klädstil. Det är bara så jag är=)


En sak jag verkligen ska försöka med när jag shoppar nästa gång är att skippa för mycket partykläder. För det har jag massor av. Det är min shoppinglast. Det, parfymer och ansiktsvård.  Alla har ju något. 

Ha en underbar dag nu=))












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0