Old Magazines



Ända sedan jag var nyss fyllda 13 år och köpte min första Frida-tidning påväg till mormor i Skåne, ( där låg för övrigt ett riktigt coolt blått halsband som man fick med tidningen och som jag numera använder som kännetecken på in resväska när jag reser)har jag älskat magazin.
Jag kan läsa dem om och om igen, blir inspirerad till olika saker av det som står eller bara läser för förströelse. Jag köper minst tre olika varje månad. Ibland kan jag tycka det är väldigt onödigt så då håller jag upp med det, men för det mesta är det bara så kul att bli serverad lite ytligheter. Jag tror vi behöver det i en värld, som tenderar att vara fyllt av kaos ibland. 

Det går absolut inte att slänga dem. Åtminstonde inte Cosmopolitan, Veckor Revyn, Costume eller Elle. 
De är för alltid sparade. När jag kommer hem läser jag alltid i någon utav dem som jag har gömda i skrubben,haha. 

Igår slog mig en tanke, kommer jag bo i en lägenhet fullt av tidningar snart?
Tidningar som möbler och prydnassaker istället för den vanliga soffan eller bordet. 
En kul tanke. 
Målade verkligen upp en bil över hur det skulle se ut om allt jag ägde var gjort av tidningar. Färgglatt skulle det definitivt bli men kankse inte så praktiskt i alla lägen. 
Hur som helst en kul tanke.



Nedan ser du några av de tidningarna som jag sparat. En liten bråkdel - men väl så naggande god=)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0