The Black and The Gorgeous



Vi har fått nya regler för vad vi får ha på oss på jobbet. 
Från och med nu är det svart,svart,svart som gäller. Vem sa att svart är en så himla bra färg? Det finns ju tusen andra att välja mellan!!! Aaargh!

Vet att många andra har någon slags "uniform" på sig när det jobbar, men come on. Med skor är det väl inte så farligt? Så länge vi har skorna vi ska sälja på oss. Dock ser jag i och för sig poängen med att vi representerar ett märke, som i detta fallet är Ecco. Och att vi då inte får ha på oss vad som helst..
Fast hade det inte varit snyggare att klä sig propert och elegant istället för att gå i svart-fällan?
Eccos skor finns ju i så många kreativa färger och modeller.
Eller tänker de som styr att det bara är skorna som ska synas och att vi som jobbar inte ska ta någon plats från det. Maybe.

Gäller dock enbart ecco-avdelningen. Så de dagar jag inte jobbar där finns det risk för "påfågel och regnbågseffekten". Min själ kommer bli så sliten av det svarta att jag måste kompensera det de andra dagarna. för jag tillhör den grupp av människor som tror att val av färger påverkar hur vi mår.


Som tur är har de inte sagt något om hur vi ska ha vårat hår eller vilka smycken vi får använda till. Så där kan man gå loss lite. Svart kan ju bli lite spännande om man blandar olika material o.s.v 
Det får bli väl.

Jag ska rocka skiten ur de svarta plaggen och låta min charm stråla ut genom kläderna. Så det så!
I`m gonna be "The black and The Gorgeous"











Kommentarer
Postat av: Annika

Skulle du vilja haft mina uniformkläder ist, vi kan jättegärna byta :P

2011-01-28 @ 22:13:20
Postat av: Katarina

Ja, på ett sätt. För i sådana jobb spelar det ingen roll. T.ex hade jag varit bilmekaniker hade jag gladeligen tagit på mig en overall, men nu är jag inte det utan jobbar i skobutik och då tycker jag det räcker att man har på sig skorna till företaget plus har rena, hela, snygga kläder=)

2011-01-28 @ 22:31:53
URL: http://brightlovelight.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0