Spreading my love


" u are really good at spreading your love to the world.. im sure i can feel it here in Perth"



så skev en vän i Australien till mig för någon dag sedan. vi conectade med en gång vi träffades, så som det blir med vissa människor i livet. Sedan hängde vi lite då och då under resa. Han och hans vänner kände ju till ön eftersom de bodde där när de var små, så vi blev visade runt på massor av fantastiska platser. ( Vi träffades på Bali, denna magiska ö, när han var på semester.  Sedan var planen att jag skulle hälsa på i Oz, men jag hann aldrig komma så långt som till Perth, där han bor, så vi har inte setts sedan jag var på Bali.)

Det jag vill komma till är att jag försöker skapa en positiv värld runt omkring mig. Det tyckte han att jag var väldigt bra på. Varför slösa energi på det som inte är så bra? Vi kan lika gärna välja att njuta av det vi har som är hälrigt och underbart i livet. Idag har jag kämpat lite för att håla mig på den ljusa sidan, men det går. Jag lovar!


Och är det inte härligt att man faktiskt kan känna kärlek från någon långt borta. När man tänker på en person blir det närstan som om den flyttar in i ens kropp lite, på något vis. Är svårt att förklara.

Man vet att den personen tycker om en och tanken på det är fantastisk. Då känns det mycket närmare. Som om den var här, fastän den inte är det fysiskt.



Jag har ett uttryck jag använde för sånt här:

I tanken och hjärtat är jag med dig.


Är inte det väldigt fint så säg=)











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0