Professionell minglare samt gårdagen



Igår var bara en helt fantastisk dag. Träffade så många härliga människor. 
Var på en lite kurs som "AkerBrygge området" hade hand om. En kurs i tre delar och nu var det första gången.
Vi fick en föreläsning om hur man använder sociala medier för att marknadsföra sig samt profilera sig plus att vi efter det hade workshops. Mycket lyckat!

När jag gör sådana här saker och träffar nytt folk är jag lycklig. Och det märks. Bland annat föreläsaren sa att jag strålade som en sol och lyste upp hela rummet. Men ,något jag stör mig på är att det verkade som han, och vissa andra ibland, inte tror att jag är "på riktigt", att det bara är en fasad.  Jo, det är på riktigt serru. Fast jag är inte 100% överlycklig hela tiden, året runt. 
Det är ingen. För min del får alla tro det de vill, kunde inte bry mig mindre.

Men...(igen)...ibland när någon kommenterar detta blir jag lite, lite ledsen. För det betyder ju att den personen inte är van vid det här beteendet. Då tänker jag, "hur mår den här människan egentligen. Har den inte upplevt äkta lycka i sitt liv, sådan lycka som kommer inifrån sig själv när man mår bra".
Jag tror i allmänhet vi behöver släppa loss lite mer, loosen up så att säga. Lev livet och njut av det.



Åter till gårdagen...
Jag älskar att prata med folk och höra vad de tycker om olika saker, ja vara social i allmänhet. Jag tror nog jag skulle kunna prata med vem som helst om vad som helst. (Så länge det inte är på telefon får då är det andra bullar, där blir jag jätteblyg av någon anledning!)
Jag kom faktiskt på mitt drömyrke igår. Hade det funnits att skriva detta på visitkortet hade jag varit såå lycklig.
Skulle jag ha ett yrke som passade mig som hand i hansken skulle det vara " Minglare och Kontaktknytare".

Trots att det inte finns något sådant yrke har jag ändå kommit lite närmare vad jag vill bli. Nu har jag fått ord på några viktiga egenskaper som jag är bra på och nu gäller det att hitta ett jobb där jag kan dra nytta av dem mest möjligt. 

Kom gärna med tipps på vad du tror jag skulle passa att jobba som!=)









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0