Mitt starkaste sinne



Hörseln är nog mitt starkaste sinne...
Varför jag funderat på det nu då? Jo, för att jag känner igen låtar ibland bara när beatet startat. 
Jag är grym på det. Sålänge jag hört låten förut vill säga. Kan nog, märk ordet nog, påstå att jag skulle vinna över vem som helst i en tävling om intro eller outro i låtar. En av mina otaliga skills;)

Sedan är jag högst petig med oljud när jag ska sova.
Det har mina manliga vänner klagat på i alla tider. För jag kan inte sova när deras kära dator är igång,hehe.
Den avger ett susande brus som inte är behagligt i "det hela tatt" för mina hörselgångar. (Och det är ingen diskriminering i farten nu, men inga av mina väninnor har på datorn när de sover vilket är bra både för mig och miljön.)


Sedan kan jag ta ut vilken låt som helst på piano eller annat instrummet som jag behärskar och hör direkt om jag spelar fel eller sjunger franskt, falskt menar jag;)

Tror inte du också då att det är hörseln som är mitt bästa sinne?









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0