Lycklig!



Jag säger inte att igår var en dålig dag, men idag var motsatsen till igår.
Har varit glad och lycklig hela dagen, haft mer än nog energi och enbart trevliga kunder. Plus att vi har varit ett så härligt gäng på jobbet också. Ååå. Det är så kul! Detta var den bästa lördagen jag jobbat på länge=)


Fler anledningar till att dagen varit toppen är:

Busschauffören väntade in mig när jag skulle byta från buss 32 till 34. Det lönar sig att prata lite med busschaufförerna för då känner de igen en och väntar på en=) Annars kör de bara iväg.

Mätte min midja och jag har tappat 7cm
!!

Inte för att jag bryr mig så mycket om det. Jag är lycklig oavsett men lite kul är det allt. För jag passar i att ha markerad midja eftersom jag är så kurvig.
Måste tillägga att det kanske låter som jag är jättenojjig över vikt och sådant med tanke på att jag har ett mätband hemma. Saken är den att det nog är en vana att jag mäter vissa kroppsdelar, sedan tiden då jag hade ätstörningar. Nu är jag fullt frisk och inget annat, men det finns ju alltid vissa små beteenden som liksom "sitter kvar" Om jag hade blivit besatt av måttbandets tal hade jag slängt det.
Nu ser jag det mer som ett sätt att ha lite koll så jag inte blir för stor, har ju ingen våg och vill inte ha det heller. Det är såklart inte bra att vara för tung men jag tror mer på att känna efter i sin egen kropp att man mår bra än att det ska bestämmas av ett tal på en maskin.


Nu är det dags att vila lite, sedan fixa mig och efter det ut på byn/ut på stan med fest och glammigheter=) Champagnen ligger på kylning och jag är på partyhumör.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0