Lita på magkänslan



Idag är en dag då jag haft ett väldigt flow. Jag har hela tiden tänkt att allt löser sig och liksom "känt mig fram" till lösningen. Hjärnan har fått ge vika för känslan helt enkelt. Jag tänker ofta väldigt mycket, och det ställer till det en del ibland. Den i princip kokar över, är det som. Såklart inte i verkligheten. Men ändå.

Så nu kör jag alltså på magkänsla och att tänka mer med hjärtat. Det är nog det bästa jag gjort i mitt liv. Det är svårt att förklara, men ju mer man lär sig att lyssna inåt till sin inre röst, desto enklare blir allt.  
Jag har alltid haft en väldigt bra magkänsla och den har aldrig svikit mig, så man kan undra varför jag inte kommit på detta tidigare. Då kunde jag sparat massa tid på att ta onödiga omvägar.

Nu "gör jag" bara. Exakt det som känns rätt just då. Och konstigt nog funkar det. Du ska få en up-date om ett tag på hur detta sätt att "tänka" funkar på sikt.

Ett exempel från idag var att min chef ringde och var sjuk. Istället för att skicka iväg massa sms till alla kollegor för att fylla ut passet kände jag efter, vem skulle kunna jobba. Jag gjorde först ett misstag och glömde bort magkänslan. Då blev det fel, men sedan, på 1-2-3 så var allt fixat.

Ibland kan jag få det som så att känslan säger att det inte kommer gå att lösa, då kan jag inte låta bli att försöka ändå, men det har ändå alltid slutat upp med att det var som jag trodde från början. Konstigt va?


Nä, nu är det dags att sova, det säger min hjärna att den behöver så jag får väl lyssna på den helt enkelt.
Ha det underbart nu!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0