Ge mig pepp så tränar jag?


Få det inte till att låta som om jag dissade träningssenter nu, det är superbra att det finns, men vad hände med den egna förmågan att röra sig? Vi har gjort det i alla tider, så varför behöver vi någon som står med piskan i handen nu?



Ibland undrar jag lite på vad som gick snett...
Kolla hur många träningscenter och personliga tränare det finns nuförtiden.
Jättebra, för träning och hälsa är superviktigt.  men vad hände med vår egna förmåga att röra oss?

Har vi blivit så lata att vi bara vill träna om vi blir lite piskade eller får ett kex?
Den tanken har slagit mig många gånger vill jag lova. 
Frågan är - Behöver vi betala 600kr för att få en snygg/hållbar/stark/hälsosam kropp?
Don`t think so! Har man något problem med sin kropp är det perfekt att ha någon som hjälper en. Men alla är allt kapabla att motivera sig själva. (Samma som med att man "måste" dricka för att ha kul när man festar, bullshit!)

Vi måste bara hitta den rätta motivationen.
För när man väl har det går det av bara farten. Och har man väl börjat få in en rytm på tärningen är saken biff. 
För vi blir lyckliga av att röra på oss. Så är det bara.

Personligen skippade jag instängdheten på ett svettigt gym för att istället göra merparten av min träning utomhus.
Det fins så mycket man kan göra. Igår t.e.x dansade jag loss på mitt lilla golv och gjorde lite olika övningar.
Annars har jag gjort mycket yogadans på Ekebergslätten, "Boot-Camp" i skogen, power-walkat i kombination med lite pilatesövningar emellan m.m.

Vem säger att det måste vara supertsrukturerat för att vara bra?
Man känner när man gör något som är bra för kroppen och då är det bara att fortsätta.
Om man som sagt inte har ett väldigt speciellt mål såklart.
Trodde dock det skulle bli en utmaning på vintern, men då finns ju skridskor och skidor t.ex.

Det jag vill säga är:
- Lyssna till din egen kropp. 
- Ut och träna med dig
- Gör det du tycker om så blir det fort en bra vana


Lycka till!!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0