Yesterday Night



Även om jag inte gick på något ställe jag gillade igår hade jag kul. För mina härliga vänner var ju där=) Och massa annat trevligt folk. Vi var på Johns, vilket är ett ställe där de spelar gamla hits om och om igen, alltså ingen house så långt ögat når. Närmast dansmusik jag kom var "rhythm of the night", du vet den gamla 90-tals dängan?
Då passade jag på att dansa loss ordentligt,haha.


För mig är Johns för det mesta ett ställe med massa äckliga män som taffsar och de har dålig musik för mig. Men igår var det som sagt helt ok. Och de jobbiga männen ramlade inte in förrän vid två - då gick jag. Jag orkar inte lägga energi på sådana människor. Om folk blir för jobbiga brukar jag bara säga till en vakt och så pratar de med personen, sedan är saken löst. Men orkade inte med något drama igår så gick bara hem. 
Var alldeles för många besatta och desperata män. Och när jag träffar på sådana folk kan jag inte vara mig själv. För är jag mitt vanliga glada, lyckliga jag blir de verkligen besatta och det är superjobbigt.  Så efter ett tag måste jag låtsa se lite grumpy ut för att de ska dra iväg. Då är det lika bra att gå. Men blir arg när jag tänker på det, jag ska inte behöva tona ner mig för att folk ska lämna mig ifred. 


Hade sån himla tur föresten. Visste att jag inte hade så mycket pengar på kontot när jag skulle ta en taxi hem. Så checkade det först och kortet ekade i det närmaste tomt - 27kr. Aaah! Upptäckte dock att jag hade 200 kronor i cash. Vilken tur! Men med dem pengarna kommer jag inte dit jag bor en lördag kväll, kanske en vardag.  
Men jag var tvungen att testa, för hur skulle jag annars komma hem? 
Gick till centralstationen för där blir det i alla fall billigast att åka ifrån. Gick fram till en chaufför från Oslo Taxi och frågade om han kunde köra mig hem för 227 kronor. Jag var lite dum och drog en lögn om att mitt kort som jag hade pengar kvar på hade blivit stulet och då tyckte han det var förfärligt och sa att jag skulle hoppa in=)
När jag väl tagit mig in i taxin sa jag att han kunde ju köra "inte ända fram" och att jag kunde gå sista biten, bara jag kom i närheten av hem. Då sa han att nej, jag kör dig till dörren, jag kan inte låta en tjej gå ensam på natten. 

Vilken tur va!!


Väl hemma kollade jag på Sex and the City, åt lite vindruvor och drack massa vatten. Dansar man hela natten kvittar det om man är nykter när man går ut, man kan bli "bakis" dagen efter ändå på grund av vätskebrist. Men idag mår jag bra i kroppen=) Undrar vad som händer idag btw?


Ha en underbar dag nu!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0