Nina - Radiopratare?



Jag har gått runt och varit lycklig och glad hela dagen. 
Är så nöjd med mig själv och har ett lugn i kroppen. Ett lyckligt lugn.

Klockan 19.56 blev jag ännu lyckligare.
Sedan jag var ca 13 år har jag älskat allt som har med radio att göra. Det är min absolut bästa "medie-kanal". Tv tycker jag är tråkigt, för när man ser på det blir man slö och slapp. Tidning är mysigt, men det händer för lite. Med radio däremot, kan du göra vad du vill samtidigt som du lyssnar och så upplever jag att det "händer mer", det blir mer action, mer "här och nu". Åtminstonde med det som sänds direkt. 
När jag var liten praktiserade jag på en radiostation en vecka. Det var en av de bästa sakerna jag gjort i hela mit t liv. Vet inte varför jag gillar det så mycket. Vissa saker passar man för helt enkelt.

De som hände idag vid åtta var att jag fick ett sms från pappas vän och kusin som är radiotekniker. Han undrade om jag ville vara med i några/någon sändning som de ska ha i Oslo i mars.
Hur underbart är det inte!!


Hoppade runt på jobbet för att jag var så glad. Min kollega undrade säkert vad det var med mig,haha.
Kunde inte sluta le. Sedan kom jag att tänka på att jag inte visste vad det var för program, och varför de ville att jag skulle vara med. 
Nu har jag dock tagit reda på att det är ett morgonprogram. Pappas vän undrade om jag kunde tänka mig vara med och när jag sa ja skulle han ge mitt nummer vidare till programmledarna. Så förhoppningsvis ringer det ett svenskt, okänt nummer inom en snart framtid, då får jag reda på mer. Då får jag även veta vad jag får göra eller vad de vill att jag ska göra. Kan inte vänta på att de hör av sig!
Älskar sånt här!
So exciting!!




Ha en underbar fredag nu=)
Kramar och kärlek



















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0