Psykisk träning


Idag hade jag egentligen tänkt åka skidor efter att jag kom hem. När jag väl hamnade tillbaka i huset kände jag att det var något annat jag behövde, nämligen lite psykisk träning och pepp.

Därför lade jag mig i sängen, slappnade av och började tänka positiva tankar om mig själv, följt av att föreställa mig mitt liv som jag vill att det ska vara när det är som bäst. Vid en viss punkt kopplade min kropp bort sig från att känna här och nu och slungades in i min dröm istället. Jag vet inte riktigt hur jag gör detta, men när jag kommer tillräckligt djupt i min meditation känner jag inte min fysiska kropp längre.
Det är då det magiska händer. För då kan jag ta mig vart jag vill. Där finns inga gränser.


Sedan landar jag tillbaka i min fysiska kropp igen och fortsätter mitt liv här med ny energi.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0