Pengar rullar in som det ska



I Norge fins det något som heter Feriepengar. Vilket är den ca 12% summa av det man tjänat under året som man får utbetalt när man har semester.
Jag kollade just igenom mina intäkter för 2010 och jag kommer få 5000,- mer än jag hade räknat med=)
Stort smileyface på mitt ansikte nu vill jag lova.


Även om pengakåtheten inte bor i just min kropp, gillar jag att ha så jag klarar mig. Tro det eller ej så har jag oftast mer än nog att ha kul för och spara till andra saker, även med min lilla arbetarlön.
Idag blev jag dock jätteglad över dessa extra 5000 riksdaler. Då kan jag spendera resten av pengarna att resa och bo för och de "nytillkomna" cashen får betala min hyra plus telefon.
Underbart!!
Vill mer än någonsin utomlands nu. Enentuellt Bali, men är verkligen sugen på Thailand också.
Synd Thailand inte riktigt passar sig förän nästa vinter igen..Men vi får se=) Finns massor att upptäcka.
Vi funderar ju även på Ibiza, Josse Chris Mikael och jag=) KOmbinera både famliljesemester med party. Josse och Chris får turas om att gå ut med mig medan den andra halvan av dem passar lill Micke,haha.
Såklart kan jag också passa den lille parveln i och för sig;)










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0