Ok, jag ljög



Du förstår att inlägget om att det är inne med finnar i Kina bara var lite smått ljug va? 
Men saken är den att det skulle lika gärna vara något som folk vill göra. I dessa tider jagar de flesta ungdomen frentiskt och hittar på det ena sättet, mer crazy än det andra, för att finna lyckan= ungdomen.
( Jag håller dock inte med om att lycka = ungdom, men många är inne på den banan.)
Jag skrev mitt inlägg som en liten påminnelse om detta. 

Det jag vill säga är, var nöjd över den kropp och det utseende du har. Det är massor som skulle vilja ha just det utseendet du har, till och med lägga sig under kniven för det. Ett vackert utseende är så olika beroende på vem du frågar och vart personen kommer ifrån. 
Det enda gemensamma är att i alla länder speglar idealen i stort sätt det motsatta utseendet som ej råder i landet. Är man brun ska man bli vit, är man vit ska man helst vara brun och är många fatiiga är det så inne att vara tjock att folk som har råd vräker i sig mat som grisar för detta ideal, och inte för att må bra. Allt detta med ideal, det är bara ett sätt för folk att göra oss osäkra på oss själva så någon kan tjäna pengar på vår osäkerhet.

Stå upp för dig själv. Du är vacker. Du är perfekt just som DU är!!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0