Och så var det den om Lockarna ;)



Jag har kommit på världens bästa sätt att fixa lockar - som håller.

(Säkert någon innnan som gjort det men ingen som sagt det till mig hursomhelst.)

1. Det du gör för att få till dessa lockar är att först spraya håret med ett värmskydd.
2. Sedan tar du en test och sprayar därefter med hårsprayspray, rullar därefter runt den runt fingret så det blir en rund cirkel. Rulla till önskad längd.
3. Plattånga på "cirkeln".
4. Gör så med hela håret.
5. Låt håret det svalna och efter det kammar du ut det lite grann.


Sitter hela dagen för mig och tar bara ca 15 minuter!! Och jag har tjockt, långt hår! Innan har det alltid tagit en timma eller mer att få till lockar, och då har det inte hållit halva dagen ens en gång.




Väntar på att lockarna ska svalna.
Ser lite kul ut med de små cirklarna i håret, men fint kommer det bli!
När du kollar den här bildne kommer du förstå vad det är för "cirklar" jag pratar om att du ska göra=)





OMG vad fint det blev, börjar nästan gråta;)








Helt klart nöjd!
Idag ville jag bara ha några lockar längst ner i hårt. Men man kan likaväl locka hela håret ända upp på det här sättet. Samt variera mellan att rulla små och stora cirklar eller hur tjock slinga hår man tar.
Lycka till=)














Kommentarer
Postat av: Lollo

Kul med hårtips! Dessutom har du så jäkla snygg hårfärg!! :D

2011-02-20 @ 15:57:52
URL: http://lollobloggen.blogg.se/
Postat av: Katarina

Tusen tack för komplimangen!!

Det är bara min egen färg nuförtiden faktiskt.

Har varken färgat,tonat, eller slingat håret på 2 år nu.

Hoppas dock på att det blir lite sådär härligt solblekt i sommar=)



Miss u Gorgeous!!

2011-02-20 @ 16:30:51
URL: http://brightlovelight.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0