När något tar slut börjar också något nytt

När något tar slut börjar också något nytt


Kom just på det här ordspråket. Det jag har i tankarna är att när man slutar göra något eller inte kan göra/träffa något/någon längre- då kan man välja att se det antingen som att man förlorat något eller som att man vunnit något annat. Något man kanske inte vet riktigt vad det är ännu, men som kommer bli fantastiskt när man väl vet det=)
Tycker det är en fin och tröstande tanke. 

Säg till excempel att någon man gillar flyttar. Då kan man inte umngås lika mycket med den personen längre. Men man kommer få tid att göra massor av andra saker och tid att träffa nya eller andra underbara människor. 
Det jag vill säga är: det är ingen ide att sörja över sånna saker för mycket.  För det är i brytpunkterna man kan förändra sig själv som bäst=)


Självklart skulle jag sakna den som flyttat, men det behöver ju inte ödelägga för mitt vidare liv=)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0