Vän/Fiende



Jag vet att jag blir shoppingsugen när jag läser magasin, därför försöker jag göra det med måtta.
Men samtidigt inspirerar denna typ av läsning mig att bli mer kreativ själv, så när kreativiteten vad gäller outfitts tryter laddar jag upp med några olika blad, som norskarna kallar det. 
Denna månad blev det till att börja med Costume, som vanligtvis är min favorittidning och som ger mig massor av ideer. Dock inte denna gång! Blev riktigt besviken.
Var därför "tvungen" att köpa svenska Elle när jag var i Sverige på besök. 
Väl tillbaka i Oslo slank det ner en Woman i handlingskorgen, det är systertidningen till Costume. Om Costume speglar de hetaste trenderna och visar bilder från catwalken blandat med fotoshoots med designerkläder, är Woman tidningen som fixar budgetalternativen för personer med normal plånbok.

Personligen lag läser hellre om vad som visas på catwalken och letar upp bra alternativ själv, och gillar att bli inspirerad av de kostbara kreationerna. Fast Woman är helt ok som sagt.
Men mitt tidningsförbruk slutar inte där, jag har även köpt svenska Cosmopolitan också. 
Suck! Så gissa vem som nu sitter här och sliter sitt hår för att inte inhandla något?
Moi!

Blev en liten överdos där känner jag,haha.

Dock har jag ett botemedel för min åkomma. "Köp inte den här boken". Det är från början en blogg som en tjej som hade köpstopp skrev. Under ett helt år köpte hon bara mat och det allra allra nödvändigaste man behöver. 
Den är väldigt inspirerande att läsa den och brukar få mig på andra tankar. 
Som att det inte är hållbart för miljön att vi shoppar som vi gör m.m.

Men idag hjälpte den inte. Så det är nog tur att jag är alldeles för trött för att ta mig in till stan,haha.




Plånbokens vän






Plånbokens fiende!!!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0