Röstning avklarad



Är som sagt hemma idag också. Tur var det för värre blev jag. Men en sak var jag tvungen att göra idag. En väldigt viktig sak. Hade ju trott att jag skulle vara både på topp och på jobb idag så hade som sagt väntat att göra det tills nu av den anledningen. Men som sagt, jag blev inte bättre. Fast sålänge jag inte hade brutit ryggraden hade jag pallrat mig dit. Så med feber och "yrmössan" på tog jag mig ner till Sveriges Ambassad för att rösta.

Det är inte kul att åka kollektiv i en varm buss utan luft när allt man inte mår bra. Allt jag ville var att gå av vid nästa hållplats och andas. Men då hade jag ju aldrig kommit fram heller.
På ambassaden var det fullsmockat med mycket trevliga människor. Blir stolt över mina "landskamrater", att de kan vara lite utåtriktade istället för som musslor, me like!! Jag menar, vi svenskar har väl knappast något rykte om oss att vara de öppnaste personerna precis. Men ibland så=)

Efter en 20 minuters köande fick jag tag i mina lappar och kuvert och kunde göra min röst hörd, så att säga.
Nu väntar jag med spänning på resultatet av årets val. 
Medan jag väntade på min tur pratade jag med en journalist som bevakade röstningen.
Hon sa att bland dem hon intervjuat var det i princip bara partier inom alliansen som folk hade röstat på.

Men nu är jag äntligen tillbaka i mitt krypin. Shiiit, vad skönt!
Ska bara kolla på film hela eftermiddagen. Det är det jag orkar med just nu.
Fats det gör inget, jag ser ju inte så mkt film annars så då är det bara skoj när jag väl gör det.


Kramar!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0