Guldjeans


Jeans som var sprejade med guld var något jag såå gärna ville ha när jag gick i sjuan. Jag kommer ihåg att Miss Sixty sålde sådana och ååå vad jag ville ha dessa!

Men de var på tok för dyra för att jag skulle få köpa dem. Kommer ihåg att de kostade 1099,- och det var väl samma värde som 1999,- har idag kan jag tro. Förstår hur som helst att mamma inte ville köpa dem.

Ett par andra byxor jag ville ha som även de var lite speciella var ett par röda skinnbyxor med massor av nitar på. Jag tyckte de var ashäftiga. Men de fick jag inte heller köpa. De kostade mer än guldbyxorna nämligen. Typiskt.
Om du hade sett dem hade du tyckt de var supercoola alltså. Har aldrig sett något som ens liknade dem. Fast jag måste erkänna att hur hett det en är med skinn idag så skulle jag inte ta på mig ett par skinnbrallor. Jag skulle svettas ihjäl!

Det är kul att både skinnbyxor och jenas med guld, eller guld över huvud taget är tillbaka i modevärlden.
Nu borde jag kunna sia lite och veta vad som kommer inom några år. För modet har redan gått runt ett varv under min livstid. Redan!





Såhär såg guldjeansen ut =)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0