En positiv - en negativ



Du ska bara veta vad dumma folk kan vara ibland. idag trodde jag knappt det var sant. Jag hade kommit från jobbet, helt utsliten och skulle handla mat på Ekeberg. Jag står bakom en kvinna 40+ och väntar på min tur. På något sätt tappar hon sin korg med mat och vänder sig om och skyller på mig. En riktigt utskällning firar hon av. 
Jag gjorde ju inget annat än att stå bakom henne så visste inte vad jag skulle säga.
Orkade inte säga något alls faktisk. Var helt slut och ville bara komma hem. 
Nu kanske du tänker " patetiska människa" om mig, eftersom jag inte sa ifrån. Men jag tycker det var mer patetiskt av ragatan och dessutom var jag helt likgiltig inför henne. Kunde inte bry mig mindre. Så hon fick gorma på lite helt enkelt.
Fats ändå, hur i hela friden kan någon reta upp sig så? Det är ju bara att plocka upp sakerna från golvet liksom.


Alla "mathandlingsupplevelser" idag var dock inte lika otrevliga...

Tidigare idag när jag var på Ica på Aker Brygge jobbade min vän som jag alltid blir på bra humör av=)
Han bjöd mig på alger. Har aldrig smakat dem färska och visste inte om jag skulle våga. Mn det var riktigt gott! det smakade som nudlar!! Fast konsistensen behöver jag vänja mig vid. 
Hur som helst var det superkul att se honom. Trevliga människor ska man omge sig med=)





Kommentarer
Postat av: Lollo

Klimakterietant?! Nä, men seriöst, varför är det oftast kvinnor i +40 som spårar ur ofentligt?! :S

2010-09-22 @ 21:47:35
URL: http://lollobloggen.blogg.se/
Postat av: Katarina

Ja, man kan undra! Personen hade helt klart problem med sig själv hur som helst.

Så därför känner jag mig ändå som en vinnare:)

2010-09-22 @ 21:53:52
URL: http://brightlovelight.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0