Barbie-world


När jag var hemma i Sverige sist kollade jag igenom mina barbielådor med saker. Mycket glitter och glamour var det de hade,haha. Jag gillade verkligen att leka med dessa dockor. Jag sydde massor av kläder till dem. Några kreationer får du se här nedanför.

Vi hade massor av dockor tillsammans jag och mina systrar. 
Mest brukade vi leka barnhem eller att dockorna bodde i ett slott. Jag tyckte alltid det var kul att göra dem snygga, fixa deras hår, styla dem o.s.v.




Glitter-skatten




Några smycken till dockorna. Boan var flitigt använd på alla baler tjejerna gick på,haha.







Min första klänning till min första barbie. Dock är hon stulen av något kräk. Men har klänningen kvar.
Har råkat rita på den någon gång,haha. Älskade färgerna och att den var så "puffig"






Min "Barbie-hund"
Tovig, vild och galen och alltid påväg mot något bus.




I början hade vi ingen "Ken"
Så då fick denna kille duga. Tror det är pappas docka faktiskt.





Min Ken. Han gick sönder fort och vi fick limma hans ben så han kan bara stå upp eller ligga ner,haha.
Kläderna till tjejerna har jag själv sytt och designat=)





Jag fick aldrig till volymen på klänningarna som jag ville ha det. Så jag gjorde en krinnolin till dockorna.
Va va voom!





En av frisyrerna jag brukade göra på dockorna.





En av mina favorit dockor - Poccahontas.
Iförd egenhändigt gjord kreation. Det ska vara ett fint nattlinne var tanken.





Några av mina överanvända klänningar. Den randiga var den första finklänningen jag hade.
Kan inte med att slänga den även fast den är trasig.





Den rosa klänningen var en av de sista jag köpte innan jag lade av med Barbielekarna.
Men shit vad vacker den är. 

Den blå charlestonklänningen har jag gjort själv=)





Brudklänningen - också den en av mina tidigaste klänningar.
Barbien är den andra jag fick





Här sitter några i samlingen.


Minnen alltså=)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0