P3 Aksjonen



Det är namnet på Norges motsvarighet till Musikhjälpen. Programmet som sänds en vecka varje år i Sverige då några personer låses in i en glasbur och bara får vätskeersättnig att dricka, sänder live dygnet runt och samlar in pengar till välgörenhet på olika sätt.

Jag älskar detta event. Så gissa om jag blev glad att jag hamnade mitt upp i nedräkningen till livesändningen här i Oslo!! Wow! Jag och Johanna K hade haft en mysig kväll på Fridays och skulle dra hemmåt så mitt på Rådhusplassen vid Aker Brygge står en stor glasbur. 
Med max 2 minuter kvar till sändning var det en oerhörd energi runt buren/huset. Jag pratade med lite olika människor och de flesta var väldigt excited. Jag var kanske mest. Höll på att grina för att jag älskar detta program så mkt. Haha. ( Dock sänds det bara ut över helgen i 72 timmar närmare bestämt. Om jag vore du skulle jag palla mig dit så ofta och mycket som jag kan! Det är en upplevelse.







Jag blir helt lyrisk alltså! Älskar!!!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0