Nina Låtskrivare


Det är mitt nya namn.Njaee.
Har just komponerat en ny låt på gitarren. Det är ett instrumment som är väldigt svårt för mig. 
Jag hör ju när det låter rätt, men piano är mycket lättare att spela. Det kan jag som ett rinnande vatten och vet hur varje tangent låter. Gitarr däremot är jag nästintill kass på. Men jag hankar mig fram, för det är det enda instrument jag har i Oslo. 
Hittar på "egna" ackord för jag vet inte hur man tar ackord på gitarr. Kan i bästa fall, E, Em, D, A och Am. Haha.

Så mina notpapper är fullklottrade med egenhändigt gjorda ackord. Så jag inte ska glömma låten till nästa speltillfälle.

Är riktigt nöjd med den!!
Önskar jag hade ett inspelningsprogram också så du hade kunnat få höra!!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0