Luuuugn



Idag är en lugn dag. Igårkväll efter jobbet gjorde jag bara saker för att må bra. jag mediterade, visualiserade och slappnade av. Då slog det till. Jag är inte så bra på att slappna av, utan är mer den där människan som lätt stressar upp sig. Även fast jag inte vill och jobbar på det motsatta.
Kroppen förstörs ju av stress. Vi är inte gjorda för det.

Nu när jag äntligen tog mig tid att slappna av vällde allt över mig. Vilket resulterar i att jag får all smärta på en gång. Innan hade min kropp vant sig vid det undan för undan och skjutit bort den onda känslan. Men nu kommer då allt.
Så har varit helt totalt utmattad sedan igårkväll.


Dock är mitt sinne fullt friskt och jag känner mig lätt till mods och i kroppen. Att bara ta det lugnt kommer göra susen. Det är jag säker på. Den kommande veckan ska bli den officiella "Katarina tar han om sig själv veckan".
Då ska jag endast fokusera på att göra sånt som jag mår bra av. Inte bara sånt som är kul. 
Klart man kan kombinera det men för det mesta gör jag för mycket kul. och det är det som ställer till det för mig.
Sen ska jag även låta bli att stressa på jobbet. Jag blir det nämligen när jag inte har tid att hjälpa alla kunder så mycket som jag hade velat.

Fast vad tjänar det till, inget eller hur! Situationen ändrar sig inte för det, så varför ska jag då stressa upp mig=)
Så ska jag tänka nu=)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0