Spara vs Skänka

Jag håller på och rensar i mina garderober, alla två faktiskt;)
Det är så svårt att göra sig av med saker. Har två tankar som flyger genom huvudet när jag provar plaggen:

Man kan alltid köpa en ny? - Skänk
Ska man spara ifall man vill ha det senare? - Spara



Tänkt om jag vill använda plagget om ett tag. Säg om ett halvår eller så. Och så upptäcker jag att jag har skänkt det!! Hur ska man tänka? Vill liksom inte ha massor av onödiga saker i min garderob. 
Fast tänkt om jag byter tillbaka till min gamla stil sen?
Och tänkt om jag hade kunnat använda materialet till att gör ett nytt snyggt plagg?

Många frågor - Inget svar.


Sedan har jag vissa plagg som jag inte kan skäppa iväg just för att jag har så bra minnen till dem. Jag kan bara inte slänga dem, även om de är sönder eller hänger på sista visan. 
This is hard!!


Fast jag är faktiskt nöjd nu i slutändan. Har skänkt ca 35 plagg i alla fall=)

















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0