"Spik-time"


Är så himla skönt när jag kommer hem att bara ta en kvart för mig själv och rensa huvudet. Då tar jag fram min spikmatta, sätter på lite meditativ musik och tömmer huvudet. Det tar ytterligare en kvart att verkligen få energin att strömma till efter att man är klar. Men det är såå värt det. 
Kroppen mår bra av en ostressig miljö, annars får vi t.ex dåligt immunförsvar, dåligt tålamod och dåligt humör på olika sätt. Nu får man istället ny energi, känner sig lugn och blir klarare i huvudet m.m.

För visst vill du att kroppen ska orka leva hela livet fullt ut?=) Då är det bäst att varva ner ibland.
Träning, sund kost, ostressig miljö och en avslappnad attityd till livet är nog vad som ska till för att må allra bäst.
Det tror jag i alla fall=)


Lev i lycka, var din egen bästa vän och lyssna till dig själv.
Kram






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0