Spiderseason has begun

Japp, då var spindelsäsongen igång igen. Sedan förra året har jag lärt mig bli vän med de stackars krakarna. I princip.De bor nämligen i mina badrumsventiler. I båda två är det fullt med spindlar. Tycker de är jobbiga för tror att de ska hoppa på mig. Så länge de inte gör det så går det fint ändå. Fast idag... Precis nu när jag kom hem från Johanna K så jag en stoor sak stirra på mig på väggen. Japp, årets första spindel är här. Det är även den största jag sett i Sverige.

En gång förra sommaren på vår gata i stan, bodde en fru som fick en spindel i sin badrock. Denna fru är såklart jag, fast jag är ju ingens fru, så har vi det konstaterat. Härmade bara Stina i Saltkråkan. Men i alla fall. En gång fick jag en spindel i badrocken och då var det kört för det lilla djuret. Som faktisk inte var så litet när det kommer till kritan, en tändsticksask i storlek närmare bestämt. Var tvungen att döda den för blev verkligen rädd. Det är äckligt när något kryper på en! Ja, tanken på detta gjorde att jag var tvungen att döda denna ännu större spindel. Tänk om den hade krypit i min säng när jag sover? Eller ännu värre, tänk om den hade lagt massa ägg i mitt hus så det började krylla av spindlar här redan nu!!?

Vad hade du gjort?








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0