Jag betalar vad som helst!!!

Katarina och Johanna är på Spar och handlar. Katarina väljer vilken fetaost hon ska ha, den billigaste eller den goda, dyrare.

Johanna:
- Den andra är billigare...

Katarina:

- Ja, jag vet att det blir dyrt och att jag inte har några pengar, men jag orkar inte tänka på det just nu.


Det är verkligen så. När man har ont eller är väldigt trött eller något orkar man inte bry sig om "oviktiga" saker. Man vill bara hem, sova och få mat i sig. I mitt fall måste jag äta exakt det jag vill ha om jag är sjuk. Jag blir "sjukt kräsen".
Samma sak idag hos läkaren. Jag betalade gladeligen 1100 + för besöket. Plus ca 350 för mediciner. Bara jag blir frisk. Kosta vad det kosta vill. Men nu i efterhand svider det, då jag har många dagar kvar till lön. 

Ska njuta av min dyra festaost nu. För sen kommer fattigveckorna MED GRÖT OCH VATTEN. Hoppas jag är frisk då, för jag måste som sagt äta goda saker när jag är sjuk. Och gröt är såå äckligt!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0