Först pyjamasbyxan sen onepiece

Här i Norge kan det vara helt knäppa saker som blir på modet rent ut sagt. I alla fall från ett Svensk perspektiv. Norskarna tycker säkert det samma om Svenskar dock...
Men i alla fall.
När jag kom hit var det att gå i pyjamasbyxor som regerade. Nu är det den så kallade OnePiecen. Personligen kallar jag den för sparkdräkt. En sån man hade som bebis ni vet,hehe. För det är exakt vad det är.

Du ska veta att folk går i dem när som helst, var som helst. De kan vara enfärgade, randiga eller så kan de se ut som en giraff eller zebra o.s.v. Första gången jag såg en giraff gå på gatan trodde jag den personen skulle på maskerad. På allvar!

Fast det är härligt ändå att folk inte bryr sig utan tar på sig bekväma saker. I Norge är det oftare inne med bekväma kläder och skor än i Sverige. De går i stövlar när det är regn, kängor när det är kallt och sportskor till och från jobbet. Inte alla, men långt fler än vad man ser i Sverige. Där ser man på sin höjd ett paraply.


Jag säger mer funktionellt mode till folket. Och avslutar med att säga:

- Jag kom hit i klackar men kommer flytta härifrån i "joggeskor

Tack Norge för att ni tagit ner mig på jorden=)


OnePiece of Norway

onepiece.no



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0