Djurförsök

En sak som jag kom att tänka på när jag stog i duschen är att jag är glad att jag använder produkter som inte är testade på djur. Låter det inte lite konstigt om ett djur måste testa en antirynkkräm, smink eller liknande innan det används på människor? Hur bra kan det vara? Det ringer en stor klocka i mitt huvud i alla fall. Det måste vara något skumt som de puttar i sina produkter i såfall. Det är min tanke. På Lush t.e.x testar de inte sina produkter på djur. Det känns både skönt i mitt hjärta att inga djur använts till det, men också bra i tanken. Att då är det inget hokus pokus i det jag använder till mitt största organ. Jag vill ju inte smeta på vad som helst!
Tänk på det alltså!

Personligen är jag emot djurförsök så långt det går. Tycker det är bra att testa vissa saker, som mediciner och så. Men det ska göras i minsta möjliga mån. Det är min åsikt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0