Avocado, aldrig i livet?

Jag vill äta så varierat som möjligt vad gäller grönsaker. Så jag försöker vara uppfinningsrik och hitta på sätt att blanda i det jag egentligen inte gillar i min mat. Avocado är en av sakerna jag i princip inte äter. Utom ibland till tacos som guacamole. ( Tycker att den smakar smör och jag gillar inte smör.) Idag kom jag på den smarta idèn att jag gör en tjock dressing till min sallad av den. Naturligt och gott. Tog en halv avocado, lite keso, en vitlöksklyfta, chili och peppar. Mosade ihop det och volia! Gott blev det alltså! 

Eftersom jag bara köpt avocado en gång, och då stog det att den var mogen på förpackningen, hade jag lite trubbel i butiken. Hade dock för mig att den ska vara mjuk så köpte den jag trodde var bäst. och gissa vad perfekt den var! 1 - 0 till mej=)



Föresten, om ni vill göra denna sallad behöver ni:

(Ta vad ni vill för grönsaker, eller gör som mig)


Sallad
Tomat
Blandade groddar


Sås/dressing

1 liten vitlöksklyfta
En halv avocado
1 msk keso
chili
peppar
lite salt

Mosa ihop "såsen"


Ät och njut




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0