Äppelgården

Ååå vad jag längtar till de Norska äpplena kommer i butik. De är grymt goda. De smakar otroligt mycket mer än äpplen som är hitkomna långtifrån.
De är nästan lika goda som äpplena från min extramorfars gård. För de är de godaste.
När jag var liten visade han oss sina fällt med äppelträd i full blom som sträckte sig så långt ögat kunde nå. Den kuperade skånska marken gjorde det hela ännu finare. Det hela var ett härligt levande landskap. En underbart vacker syn.Det var som att hamna mitt i filmen Bröderna Lejonhjärta.

När hösten kom fick vi alltid ett lass med äpplen. De kunde ibland vara större än en grapefrukt! I butik tar de ju bara de äpplena med ett visst mått. Helt sjukt egentligen. Som liten var det ju extra kul att äta av ett jätte äpple. Man kunde låtsas att man var Nils Karlsson Pyssling för ett tag.

Längtar till att se stora fält med äppelblomning igen. Det saknar jag här i Oslo.
Men som sagt, goda äpplen finns det snart=)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0