17e maj

Vilken dag det var igår! Jag var lite seg och sliten efter att ha hållit på i hundra hela förra veckan. Men vad gör väl det när alla går runt och är så glada och sprider sin stämning. Då blir jag på topp ändå=)

17e maj i Norge är så härligt. PÅ gatan där jag bor hälsar alla på varandra och gratulerar med dagen till alla. Det är en självklarhet. Underbart! Mentaliteten är lite liknande när det är jul i Sverige. Alla blir extra snälla och sjyssta.

Var på Karl Johann vid tvåtiden. Lite sömn var jag tvungen att få i mig. Så även pannkakor med jordgubbar på. Muums;)

Sen umgicks jag med Johanna K, Anna och Carina. Vi bara flöt med strömmen och gick omkring i stan och insöp stämningen. Jag och Carina hittade västa gulliga lilla krogen nära där hon bor. Dit ska vi gå igen! Mys! (Har inte så massa bilder från igår, för vi tog en del med Carinas proffskamera. Men de kan jag lägga upp en annan dag.)

Till kvällen gick jag till Carina en timme eller så och vi åt godis. Gott! Därefter bar det av till Kuba Parken för konserter. Nils Bech och Frank Znort Quartet kollade vi in. Härlig musik fast olika kategorier.









My partner in crime - Carina













Nils Beck och Bendik Giske



















Frank Znort Quartet






Jenas-maffian lyste med sin frånvaro i år. Dock hittade jag foto-maffian. Mina alldeles egna paparazzis.



Ha en toppen dag nu!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0