Viktigt med mål men glöm inte här och nu!

Kom att tänka på en sak. För tillfället jobbar jag på att hitta nästa stora mål i mitt liv. Flyter runt lite för tillfället känns det som. Men då slog mig en tanke. Att man får inte förlora sig för mycket i sina mål så man glömmer bort att leva livet under tiden. Glöm inte det!

Tänkt dig att du vill gå ner 5 kilo. Då skulle åtminstonde jag ha lätt för att låta mitt liv kretsa enbart runt det tills jag klarat det. Det är lätt att tänka bara jag "gör det" så kommer jag få ett underbart liv sen, det är då det kommer börja på allvar.

Men..Vet du vad? It`s all happening right now!!

Nu har jag lärt mig att det är viktigt att ha mål, men man är precis lika bra innan man klarat sitt mål och man får inte glömma bort att leva här och nu. Annars förlorar man sig i framtiden och då blir allt helt plötsligt väldigt tufft och jobbig om man inte skulle klara sitt mål. Eller?

Självkänsla
Leva i nuet
Skratt
Mål

Detta är min kombination för ett härligt liv
Välkommen att sno det=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0