Vikthets?

Det känns som om alla i min närhet går på någon diet eller vill gå ner vi vikt just nu. Poängterar att det känns så, kanske inte är så. Klart jag blir påverkad av det. Har varit lite osäker om ifall jag också kanske behöver det, nu när alla andra gör det. 

Jag har legat mellan 67 - 70 kg från gymnasiet och framåt. Vägde mig på gymmet igår och då visade vågen 70kg. Men jag känner mig mindre nu än när jag kom tillbaka från Australien och vägde 67. Då var jag väldigt otränad så antar att det var mer fett än muskler på min kropp då, medan det nu är mer muskler än fett. 

Dock är det faktisk en del fett på kroppen jag har. Så funderar allvarligt på om jag ska sikta mot en viktnedgång.
Jag känner mig såpass frisk från mina sjukdomar att jag kan klara av det. Klara av att inte bli extrem. Jag har fått ett sunt förnuft och ett bra förhållande till träning och mat numera.

(Innan har jag haft både bulimi, anorexi och ortorexi)

Så det blir ingen diet för mig, då kan det rent av gå åt helvete med allt jag kämpat för för att hålla mig frisk.
Nej, jag har en avslappnad inställning till det här, ingen hets, ingen press. Jag kommer sikta på 66kg innan juni. 4 kg på två månader alltså.

Två extra kilon vet jag beror på att jag inte rör mig lika mycket på vintern. Det blir inte lika mycket vardagsmotion helt enkelt. De kommer trilla av mig förr eller senare innan sommaren.
De andra två tar jag tag i genom att skippa att äta så mycket på kvällen. Det är det jag gör fel. Jag vet det och behöver ändra på det ändå. Så jag tror att om jag dricker t.ex en god protein, frukt och grönsaksdrink efter träning istället är detta också löst.

Tränar gör jag redan. Det blir 2ggr gym i veckan och 2 power-walks.

Går jag inte ner i vikt av detta så gör det inget. För i så fall har jag i alla fall fått ett hälsosamt sätt, ändrat min dåliga vana att äta mkt på kvällen o.s.v Det är viktigare för en sund livsstil än de där kilona.
Det är att ändra min dåliga vana jag kommer ha fokus på , inte om vågen stannar på 66 eller 67 kg. 

För jag ser bra ut ändå och föresten blev jag utbjuden av en personlig tränare från Sats igår, hehe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0