Min skönhetsoprerade familj

Claudia Lisboa växte upp med ständiga krav på hur man som kvinna skulle se ut och bete sig, något som ledde henne in i en svår depression.

svt.se



Ser en dokumentär om en familj i Brasilien där hela släkten är plastikopererade! Utom ett av barnen som numera bor i Sverige för att hon tycker det blir jobbigt med påtryckningar från familjen. De vill att hon också ska operera sig. Tänk att leva i en familj där man inte duger som man är! 

Jag är glad att min värld inte är så ytlig, för ytlig är jag rädd att säga att den är, för alla i västvärlden. Men absolut inte på samma sätt som i Claudia Lisboas familj i Brasilien.

Kolla in dokumentären på Svt. Väldigt intressant!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0