Hade jag varit frisk idag hade jag varit en skapande själ

Åå vad jag önskar att jag inte var sjuk. Då hade jag lånat grannens symaskin och fixat iordning några av mina kläder. Har kjolar som behöver sys in och så hade jag tänkt re-designa några av mina plagg så de fick en ny touch.
Har fått så mycket inspiration av mitt favoritmagasin i Norge. Costume heter det. Förr i tiden köpte jag massor av magasin men numera sparar jag in på det och köper bara ibland denna tidning. 


Älskar modet som är nu. Med plisseringar, volanger och ljusa färger i skira tyger. Men det är svårt att få tag i exakt det jag vill ha. Tänkte därför börja sy lite själv. Har gjort det ända sen jag var liten. Kommer ihåg att jag ibland fick tyger på min födelsedag och en gång gjorde jag en kjol till mamma av mina favorittyger. Undrar varför hon inte använde den...;) Hmm, kan bero på att jag var typ 7 år när jag gjorde den,haha. Vet dock att hon har den kvar.

Men allvarligt, jag är helt ok på att sy. När jag var liten gjorde jag Barbie-kläder och i tonåren egna kläder, t.ex balklänningen i nian. Egendesignad och allt. Helt klart dags att ta upp denna hobby igen!

Fast jag vet att jag är en liten slarver, jag orkar inte vara så excakt. Jag mäter inte ut allt i minsta detalj, jag är mer den som syr och testar, sen syr lite till och testar.


Här är lite av det jag blev inspirerad av:

Vilka snygga färger! Halsbandet gillar jag starkt! Borde inte vara några problem att fixa själv.




Detta är den finaste kappa jag sett någonsin! Vet någon var det finns en liknande fast ej så dyr så säg till please=)




Denna bild inspirerade mig otroligt mycket. Ska fixa lite volanger på några av mina ärmar jag har tänkte jag. Om jag blir trött på det senare kan jag bara sprätta bort det extra tyget=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0