Buss vs Tåg

Idag ska jag åka till Karlstad. Till att börja med gillar jag att resa, oavsett om det är kort eller långt. Man känner sig som en världsmedborgare då vilket känns spännande=) Eftersom jag är en rastlös person kan jag tänka mig att det är därför jag gillar att vara på många olika ställen.

När jag åker till Karlstad idag blir det med tåg. Älskar tåg! Annars brukar det oftast vara buss eftersom tillgängligheten är större och flexiblare. Mer tider o.s.v.

Fast tåg är helt enkelt bäst. Bredare säten och så kan jag läsa. På buss kan jag bara läsa tidningar. Vet inte vad det beror på, men läser jag böcker blir jag åksjuk väldigt snabbt. Läser jag en tidning däremot läser jag lite, kollar ut lite o.s.v. Har tänkt på en annan sak också. Tidningar består mycket av bilder. Är det lättare att se på bilder om man är åksjuk, att det inte framkallar det lika lätt som text gör? Hmm.. 

Det finns även en underbart härlig buss som körs av Bus 4 You. Tror de började med dett akoncept när krisen kom och businesspeople inte ville lägga så mycket pengar på flyg. Då uppfanns en marknad för lyxbussarna, i Sverige i.a.f. På Bus 4 You har de fåtöljer att sitta i istället för säten och man kan luta sig bakåt utan att det stör den bakom. Det är nog lite bättre än tåg tycker jag. Det ända dåliga är att de bara kör genom de tre största städerna i Sverige.

Idag blir det som sagt tåg, med Tågkompaniet, ska bli kul att se hur det är i deras tåg. Ska ta med mig någon bok att läsa. Ha det toppen nu alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0