Att göra i Oslo

Mina föräldrar ringde igår och ville ha lite tips på vad man kan göra här i Oslo som turist.
Har gjort en liten lista åt dem:

Att göra:



Holmenkollen

Slalom

Se 3D-bio finns inte hemma

Vigelandsparken i Frognerparken

Akershus Fästning- när jag var liten älskade jag fästningar och borgar!

Nationalgalleriet

Museum av olika slag

Operan -offcourse

Bygdöy - En promenad vid havet gör alltid susen

Kolla runt på Grynerlökka - Spännande område med framförallt billig, annorlunda, god mat



Att äta/dricka:

Peppes Pizza- Norskarna älskar sin pizza så blir man sugen på det är detta näst intill en turist attraktion,haha. Fast det är godare på Dolly Dimpels egentligen...

Turkisk restaurang - Grynerlökka. Här får man världens godaste, fräschaste mat till 100 kronor.

Cosmo Thai Sushi - Nära Aker Brygge, godaste Thaimaten jag ätit men kostar en del...

Drinkar på Fridays - Grymma är deras bartenders




Personligen föredrar jag när jag är turist att bara gå omkring och se vad som händer och vart fötterna för mig. Vissa gillar inte att resa så men jag tycker jag får mer ut av att göra på detta sätt. Varför ska vi se på allt bara för att andra gör det?

Fast dock har mina fötter burit mig till alla dessa platser utom Peppes Pizza genom mina två år här=)
Personligne tycker jag att det allra bäste med Oslo är öarna runt omkring. Underbart! Så fort jag har en dag eldigt från och med vårkanten är det där ni hittar mig=)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0