Solkänslig?



Vaknade av att det kliade som satan på kroppen inatt. Har misstänkt att jag kan vara känslig mot solen eftersom det hela tiden kommer nya knottror på huden. Det ser typ ut som om jag har gåshud, fast det blir röda prickar istället.
Och anledningen till varför jag misstänker solen som boven i dramat är att utslagen alltid kommer på de partier some exponerats för den. Fast det kommer aldrig upp på händer, fötter, rygg och mage??? Det är det konstiga.

Men har jag olika urringningar på kläderna ändras utslagen efter det, samma med benen när jag har olika längd på byxor/shorts. Och när jag hade ett linne som var utringat i nacken fick jag prickar där också.

Vaknade som sagt vid fyra av klådan, men tänkte, jag har väl inte varit i solen nu? Jooo, igår var jag ute hela dagan i princip. Det var mittemellan soligt hela tiden.

Har hört att Maxosol kan hjälpa, samt hög solfaktor, så köpte det på apoteket idag. 25 borde räcka. Egentglien behöver jag inte så hög för jag bränner mig aldrig, men jag brukar ha 15 ändå för att jag inte ska skada min hud på lång sikt.

Annars får jag väl köra på täckande plagg som burka eller något då. Det borde ju också hjälpa.
Har du haft soleksem? Kan man ha det även om man inte har det över hela kroppen?


Ha det gott nu!!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0