Obligatoriskt behöver man alltså inte gå på



Ända fram till tvåan på gymnasiet trodde jag att obligatoriskt betydde att man fick välja om man skulle komma på det som hände.
Eftersom jag var väldigt ambitiös i skolan och så gick jag ändå, även om jag trodde att man inte behövde. Så en dag var det då ett obligatoriskt event vi skulle gå på, men jag var så trött att jag orkade inte och stannade hemma i sängen.

Dagen efter sa min lärare:
- Så vart var du igår? Vi fick inte in någon sjukanmälan och det var ju obligatoriskt att delta.

Jag:
- Ja, det var ju obligatoriskt så jag stannade hemma.

Lärare:
- ????

Det var så jag fick lära mig att obligatorisk är lika med typ "tvång",haha.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0