My "hometownhood" Mellerud

Har varit i Mellerud och rummlat runt. Mitt gamla häng,haha. Är väldigt speciellt att komma dit man bodde när man föddes och växte upp. Grejen är den att det är inte stort, men vi har vissa ljusglimtar. Såsom Vita sannar, vilket är en strand dit många åker och badar och campar, sedan har vi Åsensbruk och Håverud. Dit går man och bara går omkring längs kanalen. Käkar en glass eller tar en drink i solen.

Men vi har allt en del saker i mellerud. Vi har ett ute ställe, Wärs, olika typer av restauranger, nej inte bara pizza alltså, bowling, tio-top gym med badhus och idrottshall. Sedan kan man lägga till bio, en film per vecka på helgen;) och någon bar. Sedan är det nog lalt. Vi har även tomtemuseum,haha. Undrar hur många besökare det har? Jo just det, vi har ju en festival och - KAOS som den heter.

Något mer som är väldiugt bra här, jag aldrig varit med om bättre, är vår secondhandbutik. Jag vet egentligen inte om jag vill dela med mig av denna skattkammare, men jag gör det ändå. Där kan man fynda till skamlösa priser. Accesoarer för max 20 kronor och kläder för absolut max 100kr. Då är det någon pälskappa eller så. Allt är sjukt billigt, för jag tror inte de vet vad som är märken och inte. De sätter bara 20kr för alla skjortor o.s.v.
7ans andrahandsbutik heter den.



Nu ska jag mysa med mina systrar. Mamma och pappa har rymt iväg till Göteborg och ska sova längst upp i Gothia Towers i någon sky suite. Kul för dem! Det är dom värda!
Vet ej vad de ska hitta på, inte de heller än tror jag. Men massa kul kommer de ha.

Ha det gott nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0