Beroende

Det är ju allmänt känt att sånt man blir beroende av inte är bra för en.
Stämmer det verkligen alltid?
Jag har helt dille på knäckebrödsmacka med keso och groddar för tiden. Är det dåligt för mig då?
För att jag känner ett begär efter det. Vill min kropp egentligen inte ha det? 
Jag menar, olika personer passar att äta olika saker, så är denna kombination "giftig" för just min kropp?

Eller är det så att min kropp just nu behöver denna mat? Hur ska man skilja på vad som är ens "lilla drog" som inte är bra och vad som är naturlig, sund lyssning av vad ens kropp behöver?

Kan vi ens göra det i dagens samhälle, då vi proppar i oss massa konstigt som kroppen inte känner igen?
Jag tror att alla konstiga E-ämnen och tillsatser stör vår funktion att äta rätt.

Jag är glad att jag har råd att denna månaden äta Kravmärkt, ekologisk mat. Men jag önskar att vi hade haft fler organiska alternativ. Det är det allra bästa!

Till dess fortsätter jag knapra i mig knäckebröd. Det är nog väldigt liten risk att det är dåligt för mig trots allt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0