Bergsprängardottern som exploderade

Bergsprängardottern som exploderade

Scenföreställningen av Lo Kauppis bok med samma namn. Lo Kauppi gör här den enda rollen som sig själv i en självbiografisk skildring av uppväxten i 1970- och 80-talets Stockholm. I en intensiv monolog beskriver hon ett liv med med ätstörningar, amfetaminberoende och tunga skamkänslor över en alkoholiserad pappa - en bergsprängare från Tornedalen som aldrig fann sig tillrätta i storstaden.


Lo Kauppi. Foto: Peter Ahlendahl

Text och bild är tagen från svts hemsida. 


Verkligen grymt bra! Se den, ligger ute till 5e juli. För ett tag sedan kunde jag inte se, läsa eller höra om något som hade med ätstörningar att göra, men denna gång gick det bra=) Tar det som ett tecken på att jag är helt frisk från ätstörningar=) Fast jag har varit det ett bra tag nu. Tänk att flera år av mitt liv tänkte jag bara på mat, eller att inte äta. Är ändå glad att det hände mig, för annars hade jag nog inte levt samma härliga liv nu. Det var nämligen då jag började jobba med mig själv. Terapeuten jag hade var helt underbar. Blev tillfälligt frisk efter 1,5 år med henne. Men hade jag inte jobbat med mig själv och min självkänsla efteråt hade jag fallit tillbaka. Det är viktigt att bry sig om sig själv, man ska vara sin egen bästa vän.
Det är inte hon som gjort mig till den jag är idag, men hon har hett mig en del verktyg för att tänka rätt. Och jag har använt dem på bästa sätt.


Sov så gott nu!
Kramar




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0