Annorlunda självbild pga förändrat utseende, varför då?




En sak jag funderat lite över är varför vi är benägna, eller snarare varför vi ändrar vår självbild pga utseendet.
Jag tänker mig scenariot att en person blivit allvarligt brännskadad, eller att man varit tvungen att kapa av en arm. Det är klart att mycket blir jobbigt. Men varför krydda det jobbiga med att behöva ändra bilden av sig själv också?
Jag torr många tänker, oj alla stirrar och tycker jag är ful eller något i den stilen. Det stämmer inte!
Dina vänner och familj och andra runt omkring tycker inte du blir annorlunda. Its all in your head.`
Du är fortfarande den du var innan olyckan/sjukdomen skedde. Kanske har du utvecklats som person och det är nog positivt, men snälla, låt inte ditt förändrade utseende sätta käppar i hjulet för dig!!!

Låt dej inte hindras av dina tankar oavsett vad det gäller. Du är värd att ha ett underbart liv!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0