Stolt

Jag blev så himla stolt över mig själv när jag såg vad veckans mat kostade. Jag har verkligen tänk till och planerat veckans mat så billigt jag kunnat utan att välja dålig mat. 

Sen har jag hört att det blir mkt billigare om man köper allt inför veckan på samma gång. Sagt och gjort. Efter att ha gjort en inköpslista knatar jag ner till Rema 1000, den billigaste affären i Oslo. Lite längre bort, men billigare alltså. Plus att jag först får gratis motion när jag går dit, samt gratis styrketräning när jag, i konstant uppförsbacke går hem.

Jag glider in genom dörrarna och drar åt mig en kundvagn - en KUNDVAGN!! och går in mot butiken. Har aldrig någonsin använt en vagn när jag ska köpa mat i Oslo. Jag är mer en person som känner efter vad jag vill ha den dagen jag ska laga till det och då behöver man bara en lite korg.


Idag är det dock andra bullar. Här ska det tightas till i budgeten. Och det rejält. Vilket det gjorde. Trots min långa lista landar hela kalaset på  375 kronor!!! Wow! Då är alla måltider inräknade, inklusive mellanmål
Tror kanske jag behöver lägga till en hundralapp för knäckebröd och keso till jobbet. Plus tonfisk som ej fans på Rema. I övrigt är jag "all set" fram till tisdag=)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0