Sometimes I believe our brain is working against us


Det är ganska ofta jag undrar om vår hjärna vill att vi ska tänka deppiga tankar och dåligt om oss själva. För varför är det så enkelt att göra just det, och varför är det svårare att tänka positivt?
Jag tycker att hjärnan har lättare att fastna i en negativ spiral.


Självklart går det att komma upp från din eget grävda grop. För det är ingen annan som grävt den. Vi har alla vår egen makt att leva och påverka vårt liv precis som vi vill.

Även om det känns konstlat ibland, för det kan det göra, tro mig, jag har varit i deppträsket. Ta och säg till dig själv att du är vacker just som du är och att du kan klara av allt du vill. På samma sätt som vi en gång lärde oss cykla, behöver vi lära in de positiva tankemönstret om vi fastnat i fällan.

Är det svårt att tänka så, välj att mellanlanda på neutral mark och säg saker till dig själv som:
Jag kan gå, jag har en kropp eller, det är såhär jag ser ut. Det är alltså varken positivt eller negativt.

Här är ett exempel på en av varje tanke. Kanske måste man börja att ta sig till neutral tanke för att sedan gå vidare mot det positiva. Själv brukar jag bombardera mig med minst lika många positiva tankar som de gånger jag tänkt negativt. Som en våg ungefär. Och de positiva ska väga över.

Negativ Neutral Positiv
Jag är ful - Jag kan gå, min kropp tar mig dit jag vill - jag är vacker


Du har makten över ditt liv - låt inte din hjärna lura dig att tro något annat!!!
Massa kärlek och positiv energi till dej





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0