Lägga barn, laga mat, äta barn

Rubriken har jag tagit från en bok av Martina Haag. Vet inte vadd en heter, men den är grön och består av krönikor hon skrivit. Hur kul som helst. Hon skrev detta när hon hade massor av saker hon måste göra och tillslut kokade hjärnan över och hon råkade äta ett av sina barn.
Neeee, nu ljuger jag. Hon skrev det när hon hade mkt att göra och tyckte livet bestog endast av att laga mat, äta mat och lägga barn. 

Det är lite samma för mig idag, bortsett från att jag inte har någon unge. Jag har rännt runt på jobbet och fixat och hjälpt kunder hela veckan och nu har jag minst lika mkt att göra hemma hos mig. 
Det ska rensas avlopp och garderober. (Garderoberna är så fulla att jag inte kan få ut ett enda plagg utan att resten följer med av bara farten. Och för att få igen den måste jag trycka in allt så mkt det går, smälla igen dörren och hoppas på det bästa. )
Sen ska det göras rent i badrummet, tvätta alla kilo tvätt, vika kläder, diska och damsuga. Hade egentligen velat torka av alla ytor och torka golven, men skippar det för ett senare tillfälle. Som tur är har jag redan lagat mat i alla fall.

Men....Jag hade tänkt göra allt detta, om jag haft energi. Tyvärr disken, du får stanna hos mig ett tag till. För jag har bestämt att jag ska lyssna på min kropp idag, och den vill Ta Det Lugnt.
NU.

Så det enda jag ska göra är att "lägga barn" = slänga mig i soffan.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0