I`m gonna tell you a secret...

Jag tänkte berätta en liten hemlis från när jag var liten. Det är faktiskt väldigt kul.
Jo, det var så att jag var livrädd för sniglar. Verkligen livrädd alltså. Tror det hade att göra med att jag tyckte de var lömska djur och att de bara plötsligt försvinner och så vet man att d elurar i sitt skal, men man vet inte vad de tänker hitta på härnäst;).,
Då kom, jag tror det var min faster, på den smarta iden att vi skulle göra ett "snigelbo" till mig så jag kunde ha dem som typ "husdjur". 
sagt och gjort. Vi tog en tom glassbox utan lock och la i lite kul som sniglar kan gilla. Sallad, stenar, gräs och sånt. Plus lite vatten. Sen plockade min faster ihop ett gäng sniglar och la i, som jag skull ta hand om.

Självkart var de bara där inne en liten stund, men det botade min skräck=)




Skräckinjagande varelser ;)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0