Finnar av män

Jag får finnar av män, That`s a fact. 
Ända sedan jag började dejta, hångla och tjo faderittas har det kommit upp finnar i ansiktet. Boven i dramat?
Killar.
Det är stubben och skägget som ställer till det. Som små knivar rispar det upp min hud och så hoppar bakterier in i de små såren och vips uppkommer de jobbiga, fula finnarna. För du kan säkert hålla med om att det inte är särskilt snyggt. 
(Det fattar t.o.m jag som ändå tycker alla är snygga precis som man är. Det är man förstås även med finnar, men just finnen är ingen skönhet. Då var det avklarat.)

Så, åter till problemet. Vad i hela fridens dar ska jag göra åt detta? Jag försöker förebygga med feta krämer o.s.v och ta på typ alcogel när de små såren bildas. Men inget tycks hjälpa. 
Är det jag söm är känslig eller har fler det såhär?
Har inte sett någon eller känner någon som har detta lilla problem.


Hade varit skönt att hångla utan att bli upprispad liksom. Men, en lösning finns det föresten. När Björn hade två veckors skägg, det gillade mitt ansikte. Mjukt och skönt och inga sår.

Är ju även skönt för killen att slippa raka sig menar jag;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0